Peminat Bola

Baca ni!!!

HOKI : Kejohanan Hoki Piala Remaja Asia

Barisan Pemain-Pemain Hoki Remaja


Selepas gah membenam Iran dengan 6 berbalas 1 ,Skuad hoki remaja asia sekali cemerlang dengan membenam Korea Selatan dengan 6 berbalas 3. Hatrik daripada penyerang kebangsaan iaitu Faizal Saari ketika menewaskan Korea Selatan membolehkaan Malaysia menerajui carta kumpulan A Piala Remaja Asia 2012 di ukit Serindit,Melaka.
       Dengan Kemenangan kedua itu, Malaysia kine mengumpul ennam mata maksimum dan hanya memerlukan satu sahaja mata lagi untuk melangkah ke perlawanan sepaaruh akhir dengan perlawanan terakhir peringkat kumpulan menentang Jepun pada hari Isnin (7 Mei 2012).
      Walaupun pasukan lawan mennguasai lima minit awal permainan tetapi pasukan kebangsaan berjaya membuka terai jaringan menerusi penyerang  Faizal Saari hasil pukulan sudut penalti pada minit keenam dan disusuli jaringan dengan Mohd Shamin Mohd Yusuf pada minit ke-13,namaun Kapten Korea Selatan Yang Jihun merapatkan jurang jaringan pada minit ke-22 sebelum tamatnya babak pertama.
      Babak kedua menyaksikan kedua-dua pasukan saling membalas serangan namun Malaysia terlebih dahulu menyumbat gol ketiga menerusi Ahmad Farid Ahmad Fuzi pada minat ke-41.Faizal Saari sekali lagi menyempurnakan pukulan sudut penalti untuk gol keempat Malaysia pada minit ke-45.
      Kelekaan benteng pertahanan Malaysia menyaksikan pasukan lawan menyumbat gol kedua pada minit ke-47.Namun begitu Malaysia kembali selesa apabila Faizal Saari sekali lagi muncul wira apabila menghasilkan gol cantik menerusi pukulan deras pada minit ke-56,sebelum sekali lagi Yang Jihun menyumbat gol ketiga Korea.
    Gol keenam muncul pada saat-saat akhir perlawanan apabila Kapten Pasukan Malaysia iaitu Muhammad Noor Faeez Ibrahim  menyempurna pukulan sudut penalti pada minit ke-67,memberikan keceriaan kepada semua penonton yang hadir memberikan sokongan kepada skuad Kebangsaan.





p/s :Malaysia akan menetang Jepun pada hari esok dengan perlawanan secara langsung menerusi     Astro Arena 801....=)
        



No comments:

Post a Comment

DAH BACA?KOMEN LAH.....
SATU PUN JADI LAH,TAPI KALAU LEBIH LAGI HAPPY...
HIHIHIHI...