Peminat Bola

Baca ni!!!

HOKI : Malaysia Layak Ke Piala Dunia 2013

      PEMAIN Malaysia Amir Farid Ahmad Fuzi (kanan) cuba melepasi pemain Jepun Sazaki Ren dalam aksi Piala Remaja Asia di Stadium hoki Bukit Serindit, semalam.  
     
       Jepun pula menjadi mangsa Skuad Hoki Remaja Kebangsaan selepas menumpaskan pasukan tersebut pada peringkat kumpulan dengan jaringan 3 berbalas 1,sekaligus menyaksikan Malaysia layak mengisi slot untuk Piala Dunia pada tahun 2013.Dengan kemenangan tersebut Malaysia memimpin peringkat kumpulan A dengan 9 mata.
       Terlebih dahulu Jepun mendahului dengan jarinngan pada minit ke-4, menerusi gerakan padang yang menarik oleh Mori Yohei,namun begitu Noor Faeez Ibrahim menceriakan penyokong apabila golnya pada minit ke-14 menyamakan kedudukan menerusi penalti conner yang disempurnakannya.
      Pertempunngan menarik pada aksi penutup kumpulna menyaksikan Jepun bukanlah lawan yang mudah untuk di tumpangkan,namun begitu sokongan padu yang diterima kira-kira 5000 penyokong menyaksikan kan,pemain negara menambah gol pada minit ke-57 oleh Muhammad Syahmim Mohd Yusuf sebelum Faisal Saari menyumbat gol ketiga pada minit ke-67 perlawanan sekali gus menutup peluang Jepun untuk mengikat skuad Kebangsaan


No comments:

Post a Comment

DAH BACA?KOMEN LAH.....
SATU PUN JADI LAH,TAPI KALAU LEBIH LAGI HAPPY...
HIHIHIHI...