Peminat Bola

Baca ni!!!

Malaysia Juara Hoki Piala Sultan Johor



Dalam kerancakan Sukan Sea di Indonesia menjadi tumpuan peminat-peminat sukan tanah air,juga tidak dilupakan Skuad Hoki Projek 2013 a.k.a Skuad Hoki bawah 21 tahun mencipta sejarah tersendiri apabila muncul juara sulung dalam Kejohanan Hoki Antarabangsa bawah 21 tahun Piala Sultan Johor malam tadi(12 november yang dibawa secara langsung oleh Astro Arena).
     Gol kemenangan Malaysia di jaringkan oleh ketua pasukan iaitu Muhammad Nor Faeez Ibrahim,sekali gus mengecewakan pasukan Australia di 3-2 di Stadium Taman Daya,Johor Bahru.Jarngan tersebut dilakukan menerusi penalti coner yang ditanpan kemas oleh Faeez ke gawang gol lawan.
    Perlawanan diheret ke masa tambahan apabila kedua-dua pasukan terikat dengan 2-2 selepas tamat perlawanan pada waktu sebenar.
    Lebih manis Malaysia berjaya membalas dendam apabila tewas 2-1 pada aksi pembukaan kepada Australia di hadapan kira-kira 5 000 peminat hoki Malaysia.
   Pada aksi semalam menyaksikan Australia terlebih dahulu menjaringkan gol pada minit ke-11 oleh DylanWotherspoon tetapi anank didik Dharma Abdullah menyamakan kedudukan pada minit ke-42 menerusi gol padang oleh Mohd Fitri Saari.
    Jack Wallace berjaya menjaring kan gol kedua untuk Australia di depan menerusi gol padang tetapi penalti conner yang berjaya disudahkan Noor Faeez pada minit-minit akhir perlawanan yang selepas itu wisel penamat di tiupkan untuk perlawanan diteruskan ke masa tambahan.
    Turut mencemar duli menyaksikan kejohanan berkenaan ialah Sultan Perak, Sultan Azlan Shah yang juga Presiden Persekutuan Hoki Asia (AHF) dan Tengku Mahkota Pahang, Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah yang juga Presiden Persekutuan Hoki Malaysia (MHF).
Turut berangkat ke majlis berkenaan, Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail dan Tunku Temenggong Johor, Tunku Idris Iskandar.     


pemain-pemain meraikan kemenangan


Australia(kiri) dan Malaysia (kanan)




No comments:

Post a Comment

DAH BACA?KOMEN LAH.....
SATU PUN JADI LAH,TAPI KALAU LEBIH LAGI HAPPY...
HIHIHIHI...