Peminat Bola

Baca ni!!!

Keputusan Piala Sultan Selangor


Sebelum bermulanya perlawanan antara Selangor menentang Singapura berlangsung perlawanan pemain-pemain vateran Selangor dan Singapura.Perlawanan tersebut berakhir dengan kejuaraan di miliki oleh pemain -pemain Vateran Selangor dengan jaringan 3 berbalas 1 gol.Dua gol yang dihasil kan oleh Dollah Salleh dan satu gol di hasilkan oleh P.Maniam.P.Maniam meletak kan pasukan Vateran Selangor di depan pada minit ke tujuh dan Dollah Salleh mengandakan jaringan pada minat ke-12 sebelum vatren Singapura merapat kan kedudukan menjadi 2-1 pada minit ke-16 oleh Abdullah Noor.Pada minit-minit terakhir Dollah Salleh menambah 1 lagi gol pada minit ke-39.
     Antara pemain Veteran Selangor yang beraksi termasuklah Datuk Soh Chin Aun, K Gunalan, Zainal Abidin Hassan, Anuar Abu Bakar, Reduan Abdullah, Shahrin Majid, K Sanbagamaran dan Azlan Johar manakala Veteran Singapura menampilkan antaranya Malek Awab, Suria Murthi, Yahya Madon dan V Sundram Moorthy.







Selepas perlawanan tersebut berlangsung pula perlawanan Utama iaitu  Selangor menentang Singapura.Misi Selangor untuk membalas dendam kepada Singapura atas kekalahan Skuad Kebangsaan pada kelayakan Piala Dunia 2014 tidak menjadi kenyataan apabila tewas 0-1 kepada Singapura dengan jaringan sendiri oleh pemain pertahanan iaitu Mohd Asraruddin Putra padaminit ke-65 pada aksi Piala Sultan Selangor di Stadium Shah Alam,malam tadi.
      Ia turut memusnahkan hajat Selangor menyekat penguasaan Singapura yang kini muncul juara buat kali keenam (termasuk juara bersama edisi 2004) dan kejuaraan hatrik selepas menang pada 2009 (3-0) dan tahun lalu (6-0).Selangor kendalian P Maniam turun dengan diperkuat dua bekas pemain Liverpool dan Manchester United, Jason McAteer dan Jesper Blomqvist serta penyerang Pelita Jaya, Safee Sali manakala Singapura bimbingan Radojko Avramovic tanpa tiga tonggak - Mustafic Fahrudin, Hariss Harun dan Qiu Li.
       Babak pertama lebih menyaksikan kecemerlangan penjaga gol Selangor, G Jeevananthan menyelamatkan beberapa percubaan berbahaya Singapura termasuk menepis rembatan Hafiz Rahman pada minit ke-34.
      Gawang Selangor bocor pada minit ke-65 apabila Asrarudin tertanduk sepakan sudut kapten Singapura, Shahril Ishak ke gawang sendiri.
     Pada minit ke-80, gol penyamaan Selangor dibatalkan pengadil selepas Amri didakwa menggunakan tangan untuk menguis masuk bola sepakan sudut Hardi Jaafar.

No comments:

Post a Comment

DAH BACA?KOMEN LAH.....
SATU PUN JADI LAH,TAPI KALAU LEBIH LAGI HAPPY...
HIHIHIHI...