Peminat Bola

Baca ni!!!

Malaysia (2) vs Nepal (0)....Perlawanan Persahabatan



Perlawanan persahabatan membabit kan skuad Ong Kim Swee yang akan menghadapi Sukan Sea November ini dengan pasukan Kebangsaan Nepal yang berlangsung pada 15 Oktober 2011 jam 5.00 petang di Stadium MPPJ,Selangor, menyaksikan kemenangan berpihak kepada Malaysia iaitu 2-0.
     Pada separuh masa pertama tiada gol yang terhasil dan tiada pertukaran yang dilakukan oleh kedua-dua pasukan.Babak pertama juga menyaksikan dominasi oleh pasukan Kebangsaan dengan beberapa perjubaan berbahaya tetapi dinafikan penjaga gol Nepal.
     Separuh masa kedua menyaksikan pertukaran demi pertukaran yang di lakukan oleh Jurulatih Kebangsaan Ong Kim Swee dengan membawa Izzaq Faris masuk mengantikan Syahrul Azwari,Gurusamy digantikan dengan Shukor,Mahali digantikan Nazirul Naim,dan Muslim Ahmad masuk mengantikan Syazwan Tajuddin,tetapi jaringan masih 0-0.Pada minit ke-80 Izzaq Faris memecah kan kebuntuan gol dengan meletakkan Malaysia di depan 1-0.
      Pemainan nampak seperti akan berakhir dengan jaringan 1 gol sahaja tetapi muncul Yong Kuang Yong menambah 1 lai gol untuk Malaysia menjadikan Malaysia menang 2-0...



  •  First eleven Malaysia : Izham , Mahali, Amer Saidin, Syazwan Tajudin , Fandi, Syahrul Azwary , Gurusamy, Gary Steven Robert , Wan Zaharul Nizam, Nazmi dan Baddrol Bakhtiar(C) selaku kapten untuk perlawanan kali ini.
  • First Eleven Nepal : Kiran Chemzong, Sagar Thapa , Deepak Bhushal, Biraj Maharjan, Anil Ojha, Jagjeet shrestha, Nirajan ,Rohit Chand, Bhola Silwal, Sandeep rai, Santosh Sahukhala


  • AKSI-AKSI PERLAWANAN








Kredit Gambar kepada DUNIA SUAKN ONLINE dan SHAZLISHAMSUDDIN



No comments:

Post a Comment

DAH BACA?KOMEN LAH.....
SATU PUN JADI LAH,TAPI KALAU LEBIH LAGI HAPPY...
HIHIHIHI...