Peminat Bola

Baca ni!!!

Sukan Sea (Bola Sepak):Keputusan Malaysia vs Myanmar







MALAYSIA vs. MYANMAR
Misi Pasukan Bola Sepak Harimau Muda  untuk mempertahankan pingat Emas masih terus membara apabila berjaya melangkah ke peringkat FINAL. Perlawanan sengit antara Malaysia dengan Myanmar akhirnya membuahkan hasil kepada skuad Negara apabila Ahmad Fakri Saarani muncul sebagai wira menjaringkan gol kemengangan 1-0 pada perlawanan separuh akhir semalam.
  Bagaimanapun, malang nasib jurulatih pasukan Harimau Muda, Ong Kim Swee, kerana beliau hanya dibenarkan menonton di tempat penonton berikutan kes semasa menentang Indonesia kelmarin. Sudahlah menonton di tempat penonton, malah beliau tidak dibenarkan meraikan kejayaan anak buahnya apabila tidak dibenarkan masuk ke padang  pada tamatnya perlawanan menentang Myanmar.
                Mengulas aksi anak buanhnya, Kim Swee mengakui, skuad Negara gagal menunjukkan aksi yang di harapkan terutamanya pada babak pertama. Walaubagaimanapun, pada babak kedua, mereka mula menunjukkan “taring ” mereka sehingga berjaya menjaring gol pada lewat perlawanan.
                Harimau Muda terlepas peluang keemasan apabila sepakan Irfan Fazail berjaya disambut penjaga gol Myanmar di awal permainan.Dengan kemasukan Izzaq Faris Ramlan menggantikan Syahrul Azwari pada minit 72 telah  membawa “luck” apabila hantarannya berjaya ditolak masuk oleh Ahmad Fakri.  Dengan gol Ahmad Fakri, skuad bola sepak bawah 23 tahun telah berjaya ke Final menentang  tuan rumah buat kali ke-2. Pada tahun 2009, Ahmad Fakri Saarani juga pernah menjaringkan gol kemenangan yang membawa Malaysia ke peringkat akhir. Perlawanan yang  mendebarkan kembali semula apabila Malaysia akan menentang Indonesia buat kali kedua dalam perlawanan bola sepak Sukan Sea 2011. Perlawanan Akhir akan berlangsung pada 21 November 2011, jam 8:30 malam di rtm tv1, tv3 dan astro Arena(801).
Berharap Skuad Bola Sepak  Malaysia tidak menghampakan rakyat Malaysia dan BERJAYA untuk menjadi juara Sukan Sea 2011 dalam acara bola sepak… GO MALAYSIA!!!

Skuad Harimau Muda Membuat latihan untuk menentang Myanmar 



Kim Swee ingin melakukan rombakan kecil
GEMBIRA...Meraikan gol kemenangan yang di jaringkan
oleh Ahmad Fakri Saarani (jersi 13)
Meraikan kejayaan bersama pasukan setelah berjaya ke FINAL
Skuad Negara Gembira apabila wisel penamat berbunyi, membawa mereka ke FINAL

sangat GEMBIRA....MALAYSIA BERJAYA KE FINAL

No comments:

Post a Comment

DAH BACA?KOMEN LAH.....
SATU PUN JADI LAH,TAPI KALAU LEBIH LAGI HAPPY...
HIHIHIHI...